Johor Bahru

16 februari 2019 - Assen, Nederland

Centrum Johor Bahru

Woensdag 5 februari.
In het vliegtuig gestapt rond 12.30 uur lokale tijd om na een vlucht van een uur op bezoek te gaan bij familie in Johor Bahru. Johor Bahru is de 2e stad van Maleisië aan de grens met Singapore. De aanleiding van de reis naar Maleisië was om daar op bezoek te gaan bij een nichtje van mij die daar woont. Zij woont daar met haar partner die daar werkt voor Unicef en doet daar aan fondswerving. Of moet ik zeggen woonde, want toen ik naar Maleisië vloog ging Trynke op het vliegtuig en wel naar Zwitserland. Ze is fysio therapeut en het lukte niet om in Maleisië aan de slag te komen en uiteindelijk moet je dan op zoek naar iets anders. Mercedes was nu mijn gastvrouw,  ‘s morgens lekker rustig aan en dan zo rond de middag naar de stad om deze te verkennen. Samen lunchen en dan in de namiddag terug om een af te koelen in het zwembad. Het was hier ook weer erg warm en dan is dit een mooi moment op dag, even een cooling down. Mercedes woon in een woontoren aan de kust. Ze woont op 22 hoog met een prachtig uitzicht over de stand en het water tussen Johor Bahru en Singapore. Alles is op het park aanwezig, een supermarkt, restaurantjes, een strand, een eettentje op het strand en dat alles met een prachtige zonsondergang. En zo was het weer in no time vrijdag 8 februari.

Het was Chinees Nieuwjaar en dan denk je aan draken dansend door de straat. Die heb ik niet gezien tot vrijdag. In een mall waren jongeren een act aan het opvoeren. Dus niet een hele grote en lange draak maar dan toch een dansende draak gezien. Zie de video's

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl