Bezoek aan Malakka.

16 februari 2019 - Assen, Nederland

In de bus

Samen met Mercedes op weg naar een oude stad met de naam Malakka (Maleis: Melaka) was de invulling van zaterdag 9 februari, een busrit van 3 uur. Het is een stadje (het oude deel) waar ook de Nederlanders ook een tijdje de macht in handen hadden in de tijd van de Oost Indische compagnie. Rond 13.00 uur kwamen we daar aan. De bagage in bewaring gesteld op het busstation en op naar de stad met de taxi en afgezet bij Jonker Street de toeristische van deze stad. Deze straat kun je vergelijken met de havenkant van Volendam. Vol het toeristen (in dit geval heel heel veel chinezen) en souvenirwinkeltjes en ook hier weer een groot aanbod van eten. De straat vol in de zon en ook nog vol met auto’s, het was er erg warm. We hebben daar rond gesnuffeld en een paar souvenirtjes voor thuis aangeschaft. Je kon enkele panden nog herkennen aan een naam die aan Nederland doet denken zoals de naam het Heerenhuys. Mooie gerestaureerde panden.

Zo tegen 5 uur terug naar het busstation en hier zouden ook onze wegen zich scheiden. Ik ging met de bus door naar Kuala Lumpur en Mercedes ging weer met de bus naar huis. Zondag was mijn vlucht naar huis. Het zat er weer op.