Vrijdag 1-2-2019.

7 februari 2019 - Johor, Maleisië

Aankomt op het vliegveld rond 14.30 uur. Even een eindje lopen en dan eerst de paspoort controle. Ook hier staat er een lange wachtrij zoals op veel vliegvelden. Tussendoor een wisseling van de wacht en dan maar wachten op een knikje van iemand achter glas en dan mag jij komen. Ik mocht natuurlijk wel doorlopen na het maken van een foto en het vastleggen van vingerafdrukken van beide wijsvingers. En wij ons maar druk maken over de privacy. Na wat zoeken de bagageafdeling gevonden, kon zo doorlopen bij de douane en dan ligt KL aan je voeten.

Met de trein.
Ik reis met de trein naar het centrum, naar Sentral Station. Daar is een gratis shuttle naar het hotel. Dat ging goed en dan is het rond 17.00 uur. Met de trein vertrokken uit Amsterdam om 9.05 uur, 7 uur tijd verschil overbruggen met een stap over in Dubai. Hoe lang ben ik onderweg geweest?

Hotel Majestic.
De 1e indrukken van het hotel zijn heel goed. Het is een hotel in oriëntaalse stijl met veel butlers, medewerkers die de deur voor je open doen en over de bagage hoef je je niet druk te maken. Dat geeft een heerlijk gevoel van te worden verzorgd en iedereen wil het je naar de zin maken. De kamer is luxe ingedeeld met bad en regendouche. De airco kun je zelf bedienen. Da’s mooi want die stond voor mij veel te hoog. Even contact met het thuisfront en dan onder de douche en slapen.

1. Heleen:
    7 februari 2019
    Ha Jan,
    Klinkt errug goed. Ik zit mijn hersens te pijnigen om herinneringen uit Kuala Lumpur/Maleisië terug te toveren. Met het volgen van je reis gaat dat vast lukken. Geniet er met volle teugen van! Groet Heleen En ik maar werken voor Gamma.