Het is nog steeds zaterdag laat in de avond.

8 februari 2019 - Johor, Maleisië

Terug in het hotel moest er een oplossing komen voor mijn financiële situatie maar ook dat de kaarten geblokkeerd werden. Stel je voor en daarbij kwam ook nog de vraag hoe betaal ik bij vertrek het hotel.
Na een paar appjes met een vriend bij de bank telefoonnummers gekregen en gebeld met de afdeling Creditcards. Tussendoor kon ik zelf mijn bankpas bolkeren via de bankapp. Toen ook de creditcard was geblokkeerd kwam de vraag en hoe nu verder. Ze kennen bij Mastercard een procedure om voor noodgeld te krijgen maar het telefoonnummer zat in Amerika. Wel even contact gehad (collect call) maar de lijn was zo slecht dat er was geen gesprek mogelijk. Wat te doen. Maar een appje naar mijn nichtje en na wat uitleg heeft zijn haar vriendin gebeld in Johor Bahru een stad in Maleisië waar ik ook later naar toe zou gaan. Die heeft weer contact gezocht met een collega en de volgende dag, zondag 3 februari zo tegen 4 uur was ik weer een rijk man. En de stress was ook verdwenen. Helaas maar door al dit gedoe was ik wel een dag kwijt geraakt om een en ander te doen. Terug in het hotel was er weer rust en ik ben vroeg naar bed gegaan. De hotelrekening kon nog worden afgeschreven van de geblokkeerde creditcard omdat het hotel bij aankomst de te verwachten kosten al hadden gereserveerd. Dat bleek gelukkig ook zo te zijn toen ik uitcheckte.

Gedurende de dag was ik al wel bij de Twin Towers geweest (Petronas building) een hele grote trekpleister van de stad. Daar gegeten en kaartjes gekocht voor de dinsdag op naar boven te kunnen. Alles was tot die tijd al uitverkocht. Na eten ook nog genoten van een muziek voorstelling in het KLCC park uitgebeeld in licht met fonteinen.