Maandag 4 februari.

8 februari 2019 - Johor, Maleisië

De zaterdags had ik al een ander verkent dus nu kon ik de stad gaan. Op naar Batu Caves een toeristische trekpleister. Dit allemaal met het Hindoeïsme als achtergrond. Eerst in de grotten geweest met een voor mij onbegrijpelijke uitstalling van beelden die een verhaal vertelden. Verderop zijn de ‘bekende’ trappen, iets van 235, en daar kon op. Ik heb een foto genomen en heb te trappen niet beklommen. Het was vol in de zon en inmiddels 36 graden. Pffff, da’s warm voor een wit mannetje uit West-Europa. Je hebt in deze landen werkelijk overal eettentjes. Daar kun je heerlijk eten, zo ook hier. Na een bord met fried rice en echte verse vruchten sap weer op naar de trein en op naar de stad. Rustig wandelen en veel water drinken en zo de stad te proeven. Rond 5 uur weer terug in het hotel en lekker gezwommen. Wat er aan nog aan ontbrak was de cocktail van de bar aan het water. Helaas de volgende keer een ander hotel, hahahahahaha.

Na een douche weer klaar voor de stad. Opzoek naar de night markets en een maaltijd weer in de straat. Dat lukte prima. Wat zijn die markten altijd druk. Logisch, men werkt vaak tot 7 uur ’s avonds, thuis wordt er eigenlijk niet gekookt dus moet je naar buiten. Lekker fried rice met garnalen en sate gegeten en weer van die heerlijk vers geperste vruchten, deze keer van meloen. Uiteindelijk kwam ik na een wandeling terecht in Alor Street Food Night Market. Het walhalla van het eten op straat. En druk, wat een mensen, wat een sfeer. Maar ja, ik had al gegeten dus het besluit genomen hier dinsdagavond te gaan eten, mijn laatste avond in Kuala Lumpur.

1. Jan Schaap:
    8 februari 2019
    Indrukwekkend jan!👍
  2. Tineke:
    8 februari 2019
    Lekker warm daar dus. En zo te lezen is het eten daar goed! Geniet ervan.
    Gr Tineke
  3. Annie:
    9 februari 2019
    Ja lekker eten allemaal en ja 37 graden wel wat warm
  4. Ciska den Elzen:
    9 februari 2019
    Hallo Jan, even al je verhalen in 1x gelezen. Zijn net terug van een kleine break op Ameland. Niet zo tropisch als bij jou, maar er even heerlijk tussen uit.
    Je hebt alweer genoeg meegemaakt, jammer van de trammelant van je pasjes. gaat altijd zoveel tijd mee verloren. Gelukkig kun je wel je reis voortzetten. Geniet er nog van.
    Groetjes